
MI LESZ FONTOS 2015-BEN?
2015-jan-13A webdesigner-ek és a fejlesztők minden évben vetnek egy pillantást a jövőre, hogy megnézzék, hol rejlenek a legnagyobb kihívások és lehetőségek az online marketing területén. Így tettem idén év elején én is: átgondoltam és megvizsgáltam, hogy mely stratégiák és online marketingintézkedések bizonyulhatnakk hatékonynak, mely témákra és területekre kellhet 2015-ben különösen koncentrálni és mi az, amivel nem érdemes foglalkozni? A kulcsszavak, amelyek a sikert jelentik: stratégia, hitelesség, ranking és végül, de nem utolsó sorban a hírnév, hiszen a piac maga a tőke. Ezek azok a pontok, amelyekről a mai blogbejegyzés szól, azaz, hogy mire figyeljünk 2015-ben?
1. Stratégia
A jövő e-kereskedelem milliomosai vagy legalábbis a sikeres vállalkozók mind tudják, hogy a cégük digitális megjelenése a világhálón sokkal többet képvisel, mint bármilyen más megjelenési forma és gyakran a jövőbeli vevőik és sikereik bázisául is szolgál (online és offline egyaránt). Gyakran azonban megdöbbenve tapasztalom, hogy sokan a digitális jelenlétük felépítését csak alig több mint egy "szép" designnal hozzák kapcsolatba. Szerintük valójában a stratégia önmagában elég, mert a „maradék” (ahogy gyakran gondolják), majd csak megy tovább valahogy - és ez így megy is egy darabig - aztán meg majd jön a szemrehányás, hogy még sem úgy müködik minden. A valóság sajnos ennél még rosszabbnak néz ki: széles körben még mindig úgy gondolják, hogy néhány tízezer forint befektetéssel a világhálón egy szempillantás alatt százezer forintokat lehet nyerni, mert hát olyan sok mindenkinek sikerült már.- Tudhatjuk? Nagyon gyakran érvényes ez a vállalkozókra éppúgy, mint az évekkel ezelőtt alapított önálló és kisebb vállalatokra is.
A stratégia (vagy akár a koncepció) pedig mindenekfelett áll:
azaz nincs design, fejlesztés vagy keresőoptimalizálás átgondolt és az ügyfél által megbeszélt és elvárt koncepció nélkül és ez fordítva is igaz. Vagy akarjuk, vagy nem, minden elkerülhetetlenül összekapcsolódik és egy közös cél felé vezet, mert:
a stratégia tanácsadás is egyben:
Miért helyezünk fel, milyen elemeket és hová? Milyen közösségi média csatornáknak van (valóban) értelme? Egyáltalán megvan minden eszközünk ezeknek a kezelésére? Milyen technikai eszközök jöhetnek szóba? Hogyan oldjuk meg például egy weboldal többnyelvűségét vagy, hogy a galéria valóban hosszútávon hatékonyan működjön vagy, hogy elkerüljük a lehetséges betanulási időszakot? Megtalálja egyáltalán valaki a weblapunkat a világhálón, és ha nem, akkor hogyan tudunk ezen változtatni? Miért szükséges csak meghatározott tartalmakat a mobil verzióra feltenni, míg másokat nem? És ez csak egy pár kérdés, amit fel kell tennünk magunknak, illetve azért, mert a stratégiánk fejlődéséhez elkerülhetetlenek.
2. Hitelesség
Szerencsére ezen a területen az elmúlt 1-2 évben sok minden történt, ugyanis a felhasználók, így akár a potenciális ügyfeleink viselkedése is nagyban megváltozott. Jobban megkülönböztetik a releváns tartalmakat az irreleváns tartalmaktól, mint korábban. Ezáltal egyértlemű, hogy a jobb minőségi tartalmú weboldalakat jobban elfogadják, mint a rosszabb minőségű tartalommal rendelkező weboldalakat. Azt, hogy mi minősül kiváló minőségű tartalomnak és mi nem, ne engedjük, hogy a felhasználók döntsék el, mert abból kell kiindulunk, hogy a ternékünk/tartalmunk messze a legfontosabb a Google Univerzumban (mert miért is ne lenne az). És jól is van ez így.
Ne akarjuk megvezetni a vásárlóinkat/ügyfeleinket:
De mi van akkor, ha nem a választékunkon múlik a sikerességünk, mert a látogatók, felhasználók vagy vásárlók már előre „megbélyegezték” vállalkozásunkat, még mielőtt bemutathattuk volna a termékünket/szolgáltatásunkat? Természetesen ez előfordulhat koncepcionális, kialakítási és technikai okokból. Egy dologgal azonban mindenképpen tisztában kell lennünk: az saját weboldalunk (ide értem a közösségi média csatornákat is) hitelessége a mi kezünkben van. És itt aztán különösen kell figyelni a hitelességre. Például, ha a Facebook rajongói oldalunk két hónapja aktív, van 6 hozzászólásunk és több mint 5000 rajongónk, viszont csak kb. háromszor lépetünk velük valamilyen módon kapcsolatba. Ez legalább annyira nem szavahihető, mint a politikusok ígéretei.
3. Ranking
Egyes bölcsességek a mai napig igazak: Mit ér a legtökéletesebb termék, ha senki nem értesül róla? Rengeteg lehetőség van a termékünk/szolgáltatásunk digitális népszerűsítésére. Banner hírdetések a megfelelő portálokon, Adwords hírdetések, közösségi média csatornák (ahol remélhetőleg valódi, és nem fizetett rajongók vannak) és számos más minden, ami éppen eszünkbe jut. De mindegyikben ugyanaz a közös: lelkesnek és hatékonynak kell lennünk. Mindaddig, amíg pénzt fektetünk a rendszerbe, addig az Analytics eszköztár biztosan nagyszerű görbéket és látogató számokat fog mutatni. Ha a reklámintézkedéseinket valóban hatékonyan terveztük meg és kiviteleztük, úgy ez a befektetés valóban megtérül és kifizetődik. Legalábbis addig, amíg a következő kampányt finanszíroznunk kell. Ez egy ördögi kör.
Tartós intézkedések, amelyek nem mennek füstbe?
Egy ésszerű keresőoptimalizálás alapja a mindig kidolgozott koncepció, illetve az értékesítés szempontjából releváns kereső szavak és reális megvalósíthatósági tanulmányok, amelyek a weboldalt hosszú távon erősíteni tudják. De a lényeg röviden: egy keresőoptimalizálási együttműködés után nem maradunk üres kézzel. Ugyanis a weboldalunk ezáltal egy olyan erős ütőkártyához jutott, hogy a weboldal besorolása alapvetően továbbra is megmarad. De ne felejtsük el persze, hogy a konkurrencia soha nem alszik – persze ezzel gondolom, mindenki tisztában van.
4. Hírnév – a piac maga a tőke
Mutassuk meg a profilunkat! Gyakran már a legkisebb eszközökkel is nagy dolgokat lehet elérni. Soha ne spóroljunk a vállalkozásunk megjelenésén. Az egész már a koncepciónál és a céglogó kialakításánál elkezdődik, akárcsak a vállalkozás színvilága, amely mint egy vezérfonál optimális esetben végighúzódik az egész weboldal elkészítése során. Ahogy már a „Hitelesség” pontnál is említettem, ebben az esetben is a saját weboldalunk a saját kezünkben van. A képanyagokat mindig magunk készítsük/készítessük el, úgy ahogy a termékünket/szolgáltatásunkat, a csapatunkat is egyedileg állítsük össze, ezáltal is rögzítve a márkánkat a piacon és megmutatva az egyediségét, mely hozzásegíti minket, hogy a termékünk/szolgátatásunk, vállalkozásunk egyedülálló ismertetőjele legyen. Ha még eddig nem tette, akkor vizsgálja meg Ön is az idei évet a fent felsorolt pontok szemszögéből, hiszen az Ön digitális terméke/szolgáltatása sikerének alapja is eglt pontok szemszögéből, hiszen az Ön digitális terméke/szolgáltatása sikerének alapja is egy jól átgondolt koncepció és startégia. Az év eleje tele van lehetőségekkel és ezt érdemes most kihasználni. Ehhez kívánok Mindenkinek egy sikeres Új Évet.