Menu
SEO top image

A KERESŐOPTIMALIZÁLÁSRÓL, AVAGY MI IS AZ A SEO?

2014-jún-14

Mielőtt blogírásra adtam volna a fejemet, sokat gondolkoztam, hogy mi lehetne az első téma, amiről írhatnék. Először a weblap készítés fontosságának kiemeléséről akartam írni, majd rájöttem, hogy ennél még fontosabb az, hogy nem elég csupán, ha van az embernek egy weblapja, hanem az legalább olyan fontos, hogy azt a weblapot meg is találják. Mivel valószínűleg senkinek nem kell ecsetelni, hogy miért fontos egy weblap a mai világban, így inkább amellett döntöttem, hogy a keresőoptimalizálásról írok, ami szerintem még sokaknak új információként szolgálhat.

Sokan úgy gondolják, hogy egy webdesigner feladata csupán csak a weboldalak kitalálásából és elkészítéséből áll. Pedig mit ér a legszebb webdesign vagy a legkedvezőbb árú termék vagy szolgáltatás, ha a potenciális vevők nem találják meg? Egy weboldalnak könnyen megtalálhatónak kell lennie, hogy a weboldal felhasználói célcsoportja azonnal megtalálhassa. Így egy webdesignernek természetesen feladata a meglévő vagy egy új weboldal bizonyos keresési szempontok szerinti optimalizálása. Gondoljon bele, hogy Ön is mit tesz, ha egy terméket vagy egy szolgáltatást keres? Ugyanúgy, mint a felhasználók 90%-a Google-t használja, hogy a keresett weboldalt megtalálja. A keresőoptimalizálás lehetővé teszi, hogy az adott keresőszóra történt kereséskor a weboldala a Google első oldalán jöjjön fel. Sok internetfelhasználó azt gondolja, hogy ha egy weboldalt nem talál meg, akkor az a weblap nem is létezik. Ez a tény megerősítit a keresőoptimalizálás jelentőségét és befolyását. A felhasználók többsége ráadásul csak a Google első 1-2 oldalát nézi át, a 4.- 5. oldalig már el sem jut. Tehát nem elég egyszerűen optimailázni egy weboldalt, pontosan, adott szóra kell optilamizálni, ami egy weboldal esetében 2-3 keresőszónál nem lehet több. A kevesebb néha több elv alapján, egy vagy két szóra történő optimalizáláskor olyan pontos és határozott eredményt lehet elérni, hogy a weboldal a keresési oldal első oldalára kerüljön. Ha az oldal bekerül az első TOP 10-be, akkor jelentős versenyelőnyhöz juttathatja a weboldal tulajdonosát, mindegy, hogy egy terméket vagy egy szolgáltatást szeretne eljuttatni az emberekhez.

Nem elég azonban a weboldalt egyszer az elején optimalizálni, hanem folyamatosan figyelemmel kell kísérni a weboldal elhelyezkedését a kereső rendszerben. Miért? Mások ugyanúgy opzimalizáják weboldalukat, így ha nem kísérjük figyelemmel a keresőszavunkat, akkor könnyen kiszoríthatnak minket az első oldalról.

Maga a kereőoptimalizálási folyamat is egy hosszadalmas folyamat, mely nagy szakmai rálátást, felkészültséget és alaposságot feltételez a webprogramozóról. A keresőoptilmalizálás nem tartozik az egyszerű és olcsó programozások közé, de minkdenképpen megéri annak, aki hosszú távon gondolkozik és profitot szeretne elérni a vállalkozásával. Minden esetben részletes tanácsadást nyújtok ügyfeleimnek. Kidolgozok egy személyre szabott, egyéni optimalizálási koncepciót, azért hogy a terméke, illetve szolgáltatása hosszú távon a keresőoldalak első oldalára kerüljön, illetve ott is maradjon. Egy jól működő keresőoptimalizáláshoz a tapasztalatok elengedhetetlenek, mert egy weboldal minden apró részlete eldönheti, hogy sikeres vagy pedig sikertelen lesz a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás, mint lehetőség arra, hogy termékét és/vagy szolgáltatását megismertesse, sok cég és vállakozás számára már régen nem újdonság. Így mindenkinek javaslom, hogy használja ki a versenyelőnyt és előzze meg versenytársait, mielőtt ők előzik meg.