Menu

EGY WEBOLDAL MINDIG HOSSZÚ TÁVÚ BEFEKTETÉS

2014-aug-05

Egy weboldal már régóta nem a jövő tömegtájékoztatási eszköze, hanem a jelené. A 15-69 éves lakosság 60%-a használja az internetet, a többség naponta. Egy weboldal ma már hozzátartozik egy vállalkozás, egy termék, egy márka vagy szolgáltatás arculatához. A potenciális vevők vagy ügyfelek előbb a weboldalról tájékozódnak és gyakran csak ezután döntik el, hogy felvegyék-e a kapcsolatot.

 
Tapasztalataim alapján ennek ellenére, sokan még mindig úgy gondolják, hogy a weboldal egy szükséges rossz, aminek meg kell lennie. Jó a régi, elavult, hiszen azon is fent van minden információ, megfelel az interneten ingyenesen pár perc alatt elkészíthető weboldal vagy megfelel egy sablon, ahol csak a szöveget, a képeket és maximum a színeket módosítják. Persze mindennek hátterében az áll, hogy az emberek többsége szeretné minél olcsóbban „megúszni” egy profi weblap, webdesign költségeit. Pedig, ha kiszámolnák, hogy mennyi ügyfelet veszítenek egy rosszul működő, nem felhasználóbarát weblappal, amit meg sem találnak a potenciális vevők vagy ügyfelek, szemben egy gyors, felhasználóbarát, logikusan felépített és megtalálható weboldallal, akkor rögtön ki is derülne, hogy egy kis befektetéssel, komoly bevétel növekedéshez lehetne jutni. Főleg, ha megvizsgálják az újságos hírdetési árakat, ahol már egy egyszeri megjelenés komoly költséggel jár és nem jut el annyi emberhez. Az egyedülálló webes megoldások viszont hosszú távon mindig kifizetődnek. Egy új, egyedi webdesign vagy egy új webprogramozást a jövőbe való befektetésnek kell tekinteni, hiszen sokan a versenytársaik közül még olyan elavult weboldallal rendelkeznek, amely a potenciális vásárlók, illetve ügyfelek számára kevésbé megnyerő. Aki komolyan gondolja vállalkozásának a fejlesztését, annak ki kell emelkednie a tömegből, hiszen a mai világban nagy a verseny és erre a legjobb eszköz az internet. A Facebook-ot, mint ingyenes online hírdetést már sokan használják, mert mindenki, úgy gondolja, hogy aki nincs fent a Facebook-on, az nem is létezik. Ugyanez igaz a weblapokra is. Amelyik vállalkozásnak nincs weboldala, az olyan, mintha nem létezne.

 
Egy weboldal dizájnja és természetesen a funkciója, a jelenben és a jövőben egyaránt, eldönti, hogy egy weboldal sikeres vagy sikertelen lesz. Egy egyedi, személyre szabott weboldal nem csak az információ közlésben, hanem egy aktív vevő/ügyfél szerzésben is támogatja. Sok vállakozás még nem ismerte fel, hogy egy professzionálisan elkészített weboldal, milyen potenciálokat rejthet. A munkáim során mindig arra törekszem, hogy az ügyfeleimnek bebizonyítsam, hogy megérte a befektetés és a weboldal ára többszörösen megtérüljön.